I'm gonna find a city, drink until it's gone

 
Efter en rent utsagt asjobbig sommar så välkomnar jag hösten med öppna armar, men jag vet liksom inte vad jag ska förvänta mig eller vad jag ska göra upp för planer. Samtidigt som jag ser fram emot vad hösten har att erbjuda så är jag lite orolig för vad som möjligen kan komma att ske.
 
Främst gäller det jobbet.. Det har hela sommaren känts som att något är i görningen och att vandra i ovisshet har varit en bidragande orsak till den anspänning som slutligen resulterade i att jag bröt ihop. Jag hoppas att det inte är som jag befarar och att känslan bara är en bieffekt av den stress och press som uppstod under sommaren.
Jag ser däremot fram emot att börja jobba igen, just nu är jag inne på den sista av tre veckors semester och det har verkligen varit skönt och välbehövligt med distans från allt och alla. Men samtidigt som det ska bli roligt att dra igång igen så har saker hänt under sommaren som får mig att fundera på om jag verkligen vill fortsätta att göra det här eller om det börjar bli dags för mig att söka mig vidare in i skolvärlden. Det känns lite som att jag står vid ett vägskäl där jag antingen kan fortsätta på den inslagna vägen eller börja att plöja en ny väg i en helt annan riktning. Det enda jag vet är att jag behöver få komma igång igen så att jag verkligen kan känna efter om det är det här jag ska fortsätta att göra eller om det börjar bli dags för mig att se mig om efter nya utmaningar. Jag brinner verkligen för verksamheten jag jobbar med, frågan är bara om arbetsuppgifterna kan fortsätta att inspirera mig att vilja bygga vidare på den för om energin och drivkraften inte finns där då blir det inte bra för någon. Under nästa vecka måste definitivt jag och min chef sätta oss ner och lägga upp en strategi för hösten och det känns nu som att det kan komma att bli avgörande för om det kommer att bära eller brista den närmsta tiden.
 
Innan jag börjar jobba igen ska jag dock åka till Madrid och bara vara. Jag ska vandra runt och titta på folk dricka vin och ha kul tillsammans med min vän, det kommer förhoppningsvis att bli en grym avslutning på semestern!
 
 
 

James Vincent McMorrow – Breaking Hearts
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0