Return to me what others stole

 
Så kom den, dagen då jag exploderade och tog ut alla månader av uppdämd frustration på mannen som är en stor del i allt detta. Jag gjorde det inte på ett speciellt snyggt sätt och det blev hemskt fel och missuppfattningen och ilskan från annat håll väntade inte på sig.Allt blev konstigt och jag mådde skitdåligt och grät mig igenom en hel kväll och en del av natten. Samtidigt fick det mig att se klart, det fick mig att förstå vad jag behövde göra och när jag vaknade dagen efter hade jag en strategi klar.
 
Självklart gick det inte som planerat och jag lyckades liksom inte få han att förså vad det egentligen hadlade om. Andra människor fanns runt oss hela tiden, jag var instabil och började gråta och fick inte ur mig det jag behövde ha sagt och tillslut var jag tvungen att ge mig iväg på annat så jag gick fortfarande och bar på allt.
Jag visste dock att han skulle ringa mig senare under dagen för att prata information och planering så jag beslutade mig för att säga att vi verkligen behöver prata på måndag när vi ses och verkligen poängtera att det är viktigt för mig. Jag hade inga planer på att ta allt under samtalet då jag för tillfället befann mig på Viking Line terminalen och väntade på mina resekamrater och jag hade ingen lust att återigen bli upprörd och ledsen.
 
Men efter att vi hade pratat en stund så var det som att öppna en dammlucka och allt bara rann ut. All ilska, all frustration och alla tankar. Jag talade till och med om att tanken på att säga upp mig har funnits men att jag egentligen inte vill det, det jag vill är att vi ska få det att fungera. Någonting måste vi göra, en plan en strategi en omstrukturering, vad som helst. Vi har i princip bara varandra och om inte vårt samarbete fungerar så fungerar inte verksamheten heller.
 
Det blev tillsut ett bra samtal och jag fick ur mig så mycket som jag har bärt på så himla länge och jag hoppas och tror att även han fick sig en rejäl tankeställare. Såhär i efterhand så känns det så otroligt skönt att jag äntligen fick ur mig allt och det tunga ok som jag har burit på så länge nu har lyfts bort och jag hoppas verkligen att den enda vägen nu är upp. Annars vet vi nog båda vad som blir nästa steg.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0